piątek, 30 kwietnia 2010

Fin de siècle.

Na początek wikipedia:
Fin de siècle – francuskie określenie "końca wieku" lub "końca pewnej ery". Określenie to pojawia się w kulturze europejskiej, także polskiej jako samotne określenie. Nazwa ta jednak w mniejszym stopniu odnosi się do zjawisk światopoglądowych lub literackich, a w większym do stylu, kultury i obyczaju, a nawet stylu kultury popularnej (operetka, moda, kabaret). Oznacza pesymistyczną wizję końca wieku.

Nie jestem bynajmniej fanem owego poglądu, który miał swój wyraz w literaturze dekadenckiej końca XIX wieku, jednakże samo określenie i symbolika jest dzisiaj bardzo odpowiednia. Dlaczego? Bo właśnie dzisiaj, 30 kwietnia Roku Pańskiego 2010, zakończyłem szkołę. Skończył się dla mnie pewien "wiek", rozdział mojego życia.
I teraz tak jak panowie dekadenci przede mną wiele dylematów, wyborów. I tak jak oni mam wiele obaw, nie tylko związanych z maturą. No ale póki co sączę sobie cappucino, starając się uspokoić rozbiegane myśli. Wszystkim maturzystom życzę powodzenia, a tym, którzy jeszcze są za młodzi mówię: "Też Was to czeka".

Święty Tomaszu z Akwinu, Doktorze Anielski, módl się za nami!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz